Segítség rendszergazdáknak, SMTP szervert üzemeltetőknek

Az alábbi útmutatót azon rendszergazdáknak, szakembereknek állítottuk össze, akik segítséget szeretnének kapni visszapattanó leveleikkel, esetleg spam-nek minősülő üzeneteikkel kapcsolatban.

FIGYELEM! A CitroMail üzemeltetőnek kiemelt feladata az 1.8 milliós aktív fiókok védelme, mely magasabb prioritást élvez a vele szerződésben nem álló harmadik féllel szemben. Ettől függetlenül más rendszerrel ellentétben a CitroMail igyekszik segíteni azoknak, akik jóhiszemű magatartásuk ellenére műszaki értelemben spam-nek minősített levelet küldenek, vagy tiltólistára került SMTP szerverről továbbítanak üzeneteket a CitroMail postafiókok felé.

A CitroMail rendszerén a felhasználók védelme érdekében egy többszintű vírus- és spam-szűrő rendszert alkalmazunk. Előfordulhat, hogy az eljárások a küldő fél jóhiszemű magatartása ellenére kiszűrésre kerülnek. A rendszerünkbe be nem jutó üzenetek oka jellemzően három esetre vezethető vissza:

  • A levél formátuma nem megfelelő.
  • Tömegesen érkeznek üzenetek már nem létező címekre (550 5.7.1 hibaüzenet).
  • Az SMTP szerver IP címe RBL tiltó listán szerepel (554 hibaüzenet).

Kérjük, vizsgálja meg, milyen hibaüzenetet küld vissza rendszerünk a hibás küldésről. Ez segít eldönteni, milyen esettel állunk szemben.

Spam mappában landol
A CitroMail rendszere a horribilis mennyiségű valódi spam-üzenetek kiszűrésére az Mfiltro (http://netasq.hu) rendszerét használja. A szűrő a leveleket annak megfelelően pontozza fel, hogy mennyire jelenthetnek veszélyt a felhasználóink számára. Így egy pusztán nem megfelelő szerkezetű levél is kaphat magas spam minősítést. Ha az üzenet eljut a felhasználónkhoz , de a spam (Kéretlen levelek) mappában landol, ebben az esetben a levél formátuma nem megfelelő. A szűrőmotor fejlesztését nem mi végezzük. Amennyiben Ön szerint a kiküldött üzenetük tartalma és formátuma nem spam, egy mintalevelet küldjön el a helpdesk@netasq.hu e-mail címre txt vagy eml formátumban.

550 5.7.1 hibaüzenet, nem létező címekre küldés
Gyakori spam-melési magatartás a véletlenszerű fióknévre küldéssel történő próbálkozás. Ha túl sok ismeretlen címre kap rendszerünk üzeneteket, a küldő SMTP szerver kapcsolat fogadását megszakítjuk.

Amennyiben az Önök adatbázisa elavult, és már nem létező e-mailcímekre küldik ki üzeneteiket, ugyanezzel a hibaüzenettel záruló kapcsolat megszakítást tapasztalhatják. Kérjük, frissítsék adatbázisukat annak érdekében, hogy sikeresen megkapják üzeneteiket a létező felhasználóink!

A tiltást egyben adatbázis tisztításra is használhatják az alábbi módon. Ha egy levél címzettjei között több mint 10 érvénytelen címzett található, elutasítjuk a küldő oldalt. A küldés 1-2 másodperc múlva újraindítható. Azonban célszerű az utolsó 10 címhez tartozó felhasználót ellenőrizni, valóban létezik-e még. Amennyiben valamilyen aktív szolgáltatás kapcsolódik az e-mailcímhez, értesítsék a felhasználójukat az e-mailcím javítására, módosítására, frissítésére. Az eljárás nem ismeretlen, több közösségi szolgáltató is alkalmazza a módszert (lásd pl. twitter). Fontos! Amennyiben továbbra is fennáll a nem szabályos küldés, a küldő oldal akár ideiglenes tiltást is kaphat.

Hasonlóképpen járunk el azokkal a címekkel is, melyekről spambesorolás miatt utasítjuk vissza a leveleket, bár jellemzőbb és valószínűbb az érvénytelen cím használata, melyhez javasoljuk az adatbázis frissítését a már említett módszerre, és az előbbi küldési gyakorisági szabály figyelembevételét. A spam besorolásba nem számít bele a hibás címre küldés, az még a spam vizsgálat előtt történik.

Továbbá IP címenként maximum 2 darab TCP kapcsolat lehet egyidejűleg nyitva az adott pillanatban felénk.

Azért fordulhat elő a CitroMail rendszerén más rendszerekkel szemben nagyobb számban inaktív, nem létező fiók, mert amennyiben egy felhasználó nem lép be 3 egymást követő hónapon keresztül, a fiók automatikusan törlésre kerül. Azaz biztos lehet benne a küldő fél, hogy csak aktív fiókok működnek a CitroMail rendszerében. Javasoljuk Önöknek is a hibás vagy nem létező címek törlését, ezzel javítva az adatbázis minőségét, betartva az adatvédelmi előírásokat. Továbbá ha valaki újraregisztrál az adott címre rendszerünkben, tévesen fog levelet kapni más adataival. Kérjük, csak létező, használatban lévő címekre küldjön üzeneteket!

554 hibaüzenet, RBL tiltó lista
A CitroMail rendszere a spamtámadások ellen IP szűrést is végez, melyre több nyilvános, elismert RBL listát vesz igénybe. A visszaadott 554 kóddal ellátott hibaüzenet rendszerint tartalmazza az RBL lista nevét, és a pontos hibaleírásra mutató linket is.

A tiltólistára kerülés jellemző oka, hogy tömeges kéretlen levélküldés történik az adott SMTP szerver által használt IP címéről. Ennek okai lehetnek:
Az Önök rendszere az Önök tudtán kívül valóban spam-eket küld, vagy támadásokat végez szerverekkel szemben.
Az Önök tudtán kívül más spam-eket küld, vagy támadásokat végez szerverekkel szemben.
Önök megosztott vagy változó IP címet használnak SMTP küldésre, melyről előzetesen valaki spam-eket küldött, vagy támadásokat végzett szerverekkel szemben.

Az RBL listák fejlesztését nem mi végezzük. A CitroMail rendszere nem tartalmaz klasszikus whitelist megoldást. Azonban az RBL listát üzemeltetők mindig lehetőséget biztosítanak arra, hogy a tévesen tiltólistára kerülés gyorsan vagy reális időn belül, de jellemzően egy idő után automatikusan megszűnjön. Kérjük, forduljanak hozzájuk bizalommal, illetve vizsgálják ki, mi okozza az RBL listára kerülést, és szüntessék meg annak okait.

Egyéb visszapattanó hibaüzenetek és magyar változatuk
Az alábbi SMTP hibaüzeneteket adja vissza rendszerünk, amennyiben szabálytalan küldés történik a CitroMail felé.

  • 550 5.1.1
    A címzett ismeretlen, a levél nem továbbítható!
  • 451 4.3.0
    A rendszer átmenetileg nem elérhető, próbálkozzon később!
  • 552 5.2.2
    A címzett postafiókja megtelt, az üzenet nem továbbítható részére!
  • 550 5.5.3
    Az egy szekcióban küldhető megengedett üzenetek számát túllépte!
  • 550 5.5.3
    Ön megsértette a biztonsági előírásainkat!
  • 550 5.1.2
    Domain név megadása kötelező!
  • 553 5.1.3
    A postafiók szintaxis ebben a formában nem engedélyezett!
  • 550 5.1.2
    Nem beazonosítható az MX RCPT domain érvényessége!
  • 553 5.1.7
    A postafiók szintaxis ebben a formában nem engedélyezett!
  • 550 5.1.8
    Nem beazonosítható valódi MX a küldő domain-hez!
  • 550 5.7.1
    Ön megsértette a biztonsági előírásainkat!
  • 553 5.7.1
    A domain nem szerepel az elfogadott RCPTHOST listánkon!
  • SMTP transmission failure has occurred 554
    A küldő szerver IP címe RBL tiltó listára került.

Mint minden spam-szűrő működésekor, ritkán a CitroMail esetében is előfordulhat hibás szűrés (false-positive e-mail). Amennyiben a fentiek nem segítettek Önöknek, kérjük keressenek meg minket az citromail@sanomamedia.hu címen keresztül.

  • Az alábbi adatokat adják meg, hogy segíteni tudjunk:
  • Név
  • Cégnév
  • Telefonszám
  • E-mail
  • Kiküldött email-ek száma (hozzávetőleg)
  • Küldés dátuma
  • Az eredeti e-mail forrása (a teljes forrás, "fejléccel" együtt)

Fontos tudni, hogy a Sanoma Media Budapest Zrt. tulajdonában lévő CitroMail levelezőrendszert üzemeltető VIP Solutions Kft. nem alkalmaz egyedi beállításokat a szervereken a portálokra/kiszolgálókra vonatkozóan. Így egyedi beállításokat nem tudunk alkalmazni!

Amennyiben a fentiek nem segítettek Önnek, kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal a http://www.citromail.hu/support címen keresztül.

CitroMail csapata

Copyright 1999- Sanoma Media Budapest. Minden jog fentartva.