CitroMail Gyakran Ismételt Kérdések


Jelszó problémák

Felhasználói adatok

Bejelentkezési problémák

Levelező program használata, beállítása

Mobil változat

Nokia Messaging

Extrák

Fiók törlése

Tárhely kijelző csík - A postaládám üres, mégis telítettséget mutat

DM vagy reklám levelek

Kapcsolatfelvétel

 

 

Hogyan fordulhat az elő, hogy olyan levelet kapok, ami nem is az én e-mail címemre jön?
Fontos megjegyezni, hogy a rendszer nem keveri össze a címzetteket, még ha az úgy is tűnik. Elképzelhető, hogy felkerültél, feliratkoztál egy levelezési listára, vagy a feladó az e-mail címedet nem a "Címzett" ("TO" vagy "CC") mezőbe tette be, hanem "Rejtett címzett" (úgynevezett "BCC") mezőbe szúrta be. Az utóbbi eset gyakran előfordul SPAM levelek esetén.

Mit jelent MAILER-DAEMON feladóval érkezett levél?
A MAILER-DAEMON feladó nem egy élő személy, az erről a címről érkező leveleket egy gép automatikusan generálja. Ez a levél arról tájékoztatja a feladót, hogy a küldés során valamilyen hiba lépett fel. A hiba oka mindig benne van a levélben, de legtöbbször angol nyelven küldi az adott szerver. Íme néhány példa:

  • Nem létezik, vagy pontatlan a címzés: "User is unknow vagy User is not my local receipients list".
  • Tele van a címzett postafiókja: "User is over quota vagy Sorry, mailbox is full".
  • Nem tudta a levelet kézbesíteni, de tovább próbálkozik a szerver: "Your message could not be delivered for 4.0 hours".

Mekkora levelet küldhetek és fogadhatok?
Fogadni maximum 5 MB-os levelet lehet a CitroMail rendszerén. Az ennél nagyobb méretű leveleket a rendszer visszautasítja. Küldeni maximum 3 MB-os levelet tudsz, így biztonsággal megérkezik a melléklet a fogadó félnek is. Ha mégis nagyobb levelet szeretnél küldeni, levél írásakor használd az "Óriás melléklet csatolása" funkciót, mely segítségével akár 1 GB-os mellékletet is elküldhetsz. Ekkor nem a levélbe kerül a csatolmány, hanem egy linkről tudja a címzett letölteni azt a küldéstől számított egy hétig maximum 10 alkalommal.

Küldtem egy, vagy több levelet valakinek, de a címzett szerint nem érkezett meg.
Ennek több oka lehet: a.) Rossz címre írtál (ekkor visszaír a MAILER-DAEMON). b.) A küldő, vagy legtöbbször a fogadó szerver nem megy, vagy túlterhelt. Alap esetben a levelek 1-2 másodpercen belül a címzettnél vannak, de hibás vagy terhelt működés esetén elképzelhető a késés. A CitroMail maximum 2 napig próbálja elküldeni a levelet, utána (sikertelenség esetén) visszaír neked.

Nem kapok leveleket, több óra után sem érkeznek meg az üzeneteim.
Először ellenőrizd, hogy nincs-e tele a postafiók, ugyanis ekkor nem kaphatsz újabb e-maileket. Amennyiben megbizonyosodtál róla, hogy van elég tárhelyed, és még így sem kapsz leveleket, akkor nézd meg a "Kézbesítési szabályokat" (ha beállítottál ilyet). A rendszer értelmezhetetlen szabály esetén nem kézbesít sehova levelet. A logikai ellenőrzést neked kell elvégezni. Az is elképzelhető, hogy túl magasra állítottad a SPAM levelek szűrését szabályozó "Kéretlen levél szűrő" funkciót a "Szabályok és szűrők" menüben, ellenőrizd!

Ismeretlen címről kapok idegen nyelvű üzeneteket, legtöbbször valamilyen csatolt állománnyal.
Lehetséges, hogy SPAM üzenetet kaptál, a CitroMail az ilyen leveleket díjmentesen szűri, azonban nem 100%-os hatékonysággal, így elképzelhető hogy 1-2 kéretlen levelet így is megkapsz. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a SPAM szűrőnk hatékonysága egyre jobb legyen. Előfordulhat továbbá, hogy valamilyen vírus fertőzte meg géped. A beérkező leveleket átvizsgáljuk, ez nem vonatkozik a tömörített állományokra (pl. ZIP, RAR), illetve lehet, hogy a víruskereső még nem ismer egy-egy új vírust, így rövid ideig belekerülhet a fiókodba ilyen. Alapszabály, hogy ne nyisd meg a gyanús mellékleteket, és az ismeretlen feladótól érkező leveleket. A CitroMail webes felületén belépve a levél olvasása még nem okoz fertőzést, azt csak a letöltött vírusos dokumentum vagy fájl okozhat.

Ismerőseim jelezték, hogy furcsa leveleket kapnak, amelynek én vagyok a feladója!
Valószínűleg egy vírus küldi ezeket a levelezőkliensedből az adott számítógépen található email címeknek, vagyis az asztali számítógéped lett vírusos. Az is elképzelhető, hogy nem fertőződött meg a számítógéped, ezt feltétlenül ellenőrizd friss vírusellenőrző használatával! A vírusos e-mailek hamisíthatják a feladót. Amennyiben nem vírusos a számítógéped, egy SPAM robot hamisítja meg a leveleit a nevedben. Ez akkor fordulhat elő, ha úgy küldtél vagy küldtek mások tovább levelet sok címzettnek, hogy közben bennmaradt az e-mail címed az e-mailben. Az ilyen levelek címzettjeire vadásznak olyan SPAM küldő szerverek, melyek jogtalan módon felhasználják mások adatait kéretlen levelek küldésére. Kérd meg ismerőseidet, ne küldjék úgy tovább másoknak leveleidet, hogy benne marad az e-mail címed.

Ugrás az oldal elejére

Jelszó problémák

A böngésző mindig beírja a jelszavamat a böngészőablakba. Hogyan lehet kiszedni, hogy mások ne tudjanak belépni a postaládámba?
Ezt az te böngésződ tárolja el, nem a CitroMail szerver belépőablaka. Lépj be a böngésződ beállítás menüjébe és töröld ki a következők szerint, így legközelebb nem fogja felajánlani.

Jelszótörlés különböző böngészők esetén:

Internet Explorer esetén: az Eszközök-> Internet Beállítások-> Tartalom -> Automatikus kiegészítés
Mozilla Firefox: Eszközök-> Opciók -> Biztonság -> Mentett jelszavak

Mi a teendő, ha elfelejtettem a jelszavamat?
Kattints az "Elfelejtetted a jelszavad?" menüre a belépőoldalon, és add meg a felhasználóneved. Ezután a rendszer elküldi a jelszavad az alternatív e-mail címedre. Ha nem adtál meg ilyet, akkor sajnos nem tudunk segíteni! A fiók 90 nap után törlésre kerül, ezt követően újra regisztrálhatóvá válik.

Hol tudom megváltoztatni a jelszavamat?
Beállítások (jobb oldalt, felül) / Általános beállítások menüpont alatt adhatod meg új jelszavad.

Ugrás az oldal elejére

Felhasználói adatok

Hol tudom megváltoztatni a nevemet?
Beállítások (jobb oldalt, felül) / Általános beállítások menüpont alatt változtathatod meg a neved.

Hol tudom megváltoztatni az e-mail címemet?
E-mail címet csak új cím regisztrálásával lehet létrehozni, létező fiók címed megváltoztatni nem lehet. Ez azért sem lenne lehetséges, mert sem a levelek, sem a régi levelezőtársaid nem tudnák "követni" a változásokat. Azonban ha létrehozol egy új e-mail címet, a CitroMail lehetővé teszi, hogy áttöltsd egyik fiókból a másikba a leveleidet. Ezt a Beállítások / Levelek letöltése menüben kezdeményezheted az új fiókból indítva.

Hol tudom megváltoztatni a regisztrációkor megadott adataimat?
Beállítások (jobb oldalt, felül) / Általános beállítások / személyes beállítások menüpont alatt bármikor módosíthatod személyes adataidat.

Ugrás az oldal elejére

Bejelentkezési problémák

Mindig azt írja ki, hogy rossz jelszó vagy felhasználónév.

Lehetséges, hogy figyelmetlenül gépelted be az adatokat. A figyelj arra, hogy a begépelt jelszónál különbözik a kis- és NAGYbetű ("CapsLock" gomb!). Az is elképzelhető, hogy nem léptél be a CitroMail rendszerébe 90 napja. Ekkor a postafiók törlésre került, mert nem léptél be 3 hónapig a webes felületre (http://www.citromail.hu). Nem számít belépésnek a levelezőkliens használata (pl.: POP3, IMAP letöltés), ahogy ezt olvashattad regisztrációkor. Elképzelhető, hogy a fiókot törölte egy adminisztrátor, mert súlyosan megszegtél valamilyen feltételt, például tömeges SPAM-t küldtél, illegális tartalmat terjesztettél, stb... Az is elképzelhető, hogy dinamikus proxy szerver mögött vagy, ez ügyben keresd meg a rendszergazdátokat, vagy belépéskor vedd ki a pipát az "IP ellenőrzés" jelölő négyzetből a bejelentkező oldalon.

Ugrás az oldal elejére

Levelező program használata, beállítása

Ha levelezőprogrammal (Pl: Outlook, Thunderbird, stb.) használod a Citromail-t, akkor a kapcsolódás nem számít belépésnek, így az ilyen postafiókok inaktívnak minősül a felhasználási feltételeknek megfelelően és törlésre kerül. Előtte a rendszer figyelmeztetés küld a címre, és a regisztrációkor megadott alternatív címre is (beállítások menüpont alatt módosítható). A nem látogatott postafiókok 90 nap elteltével teljes tartalmukkal együtt automatikusan és visszavonhatatlanul törlődnek. Az azonosító ezzel felszabadul, újra regisztrálhatóvá válik.

Mindig azt írja ki csatlakozáskor, hogy hibás jelszó vagy felhasználónév, pedig eddig jól működött.
Szinte biztos, hogy nem léptél be 90 napig a webes felületen és postafiókja törlődött, annak ellenére, hogy erről a renszer figyelmeztetést is küldött. Az egyetlen lehetőség a fiók visszaregisztrálása.

CitroTicker
CitroMail használatát megkönnyítő szolgáltatás segítségével kényelmesen szemmel tarthatod CitroMail postafiókodat. Az új alkalmazás bekapcsolása után a képernyőd jobb alsó sarkában értesítés figyelmeztet, ha új leveled érkezik, így nem kell folyamatosan belépkedned CitroMail fiókodba ellenőrizni, hogy kaptál-e új üzenetet. A programot a: http://ticker.citromail.hu oldalon találod meg. Letöltés után a programot, az általad kiválasztott helyre pár perc alatt telepítheted, bekapcsolása nagyon egyszerű, a szolgáltatás ingyenes. A program használatához gépeden a Windows XP / 2000 / Vista rendszerek valamelyikének kell működnie.

Nem tudok levelet küldeni, csak fogadni. Mit rontottam el?
A POP3 vagy IMAP levelezőprogramban a beérkező levelek letöltését lehetővé tevő POP3/IMAP és a kimenő leveleket továbbító SMTP szerver nevét, valamint a postafiók eléréséhez azonosítót és jelszavadat kell megadnod:
SMTP szerver: Ezt az Internet szolgáltatója adja (pl.: mail.vipdsl.hu, mail.t-online.hu)

Hogyan kell beállítani a külső levelező klienst (PL: Outlook) POP3 vagy IMAP használathoz?
A POP3 vagy IMAP levelezőprogramban a beérkező levelek letöltését lehetővé tevő POP3/IMAP és a kimenő leveleket továbbító SMTP szerver nevét, valamint a postafiók eléréséhez azonosítót és jelszavadat kell megadnod:

SMTP szerver: Ezt az Internet szolgáltatója adja (pl.: mail.vipdsl.hu, mail.t-online.hu)
POP3 szerver: pop3.citromail.hu
IMAP szerver: imap.citromail.hu
Azonosítód: felhasználoneved, "@citromail.hu" nélkül
Jelszó: az amit a regisztrációnál megadtál

Kliens program használata során ügyelj arra, hogy a fiók ne lépje túl a tárhely kvótát, mert ez esetben nem tudsz újabb üzeneteket fogadni. A rendszergazda törölheti az ilyen fiókokat, amennyiben az feleslegesen terheli a szervert (pl. nagy levélforgalmat generálva, amit ráadásul nem is fog kézbesíteni a rendszer)

Használhatok-e valamilyen kliens programot, ami értesít levél érkezéséről?
Igen, de ne állítsad az ellenőrzési intervallumot túl rövidre vagy "értelmetlenre". Ezzel feleslegesen terheled a szervert, és a rendszergazda törölheti az ilyen fiókokat.

Nem tudom beállítani a levelezőklienst, még soha nem csináltam ilyent.
Mi alapvetően webmail kínálunk és fejlesztünk. Ha nem tudod beállítani a klienst, használd a web felületet, sok tekintetben többet nyújt. A kliens beállításában nem tudunk segíteni,
a program súgó menüpontjában keress választ az adott program beállításaira.

A levelezőklinsem ezt írja ki: ERR Cannot re-login so frequently,sorry :(
A CitroMailen a POP3 kapcsolódások száma úgy van beállítva, hogy 15 perc alatt csak egyszer enged csatlakozni a szerverre, ezért ha ennél gyakrabbra lett állítva a csatlakozási intervallum, akkor ez az üzenet lesz látható.

A telefonom levelezőkliense ezt írja ki: "The server certificate is not valid. Continue anyway?"
A CitroMailen a POP3 és IMAP kapcsolódások során a tartalom biztonságos átviteléhez a levelező szoftvernek el kell fogadnia a szerver által kiadott szertifikációs licenc kulcsot. Mivel a CitroMail saját kulccsal rendelkezik, a változó IP címet használó mobil internet kapcsolat esetén minden egyes új IP cím esetén a telefon úgy érzékeli, hogy a szertifikáció nem valódi. Ennek érdekében a fenti kérdésre adandó válasz a "Yes". Mikor legközelebb a mobil szolgáltató ugyanazt az IP címet osztja ki a mobiltelefon részére a hálózatban a működéshez, az üzenet nem jön fel. Minden új IP cím esetén azonban a fenti kérdést teszi fel a telefon levelezőszoftvere. Ilyenkor meg kell ismételni a folytatáshoz a "Yes" gomb megnyomását.

Ugrás az oldal elejére

Mobil változat

El tudom olvasni mobiltelefonon, iPhone vagy PDA készüléken a leveleimet?
Igen. A mobil internet eléréssel rendelkező mobil készülékek böngészőjébe az alábbi címen a CitroMail egyszerűsített változatát éred el: http://m.citromail.hu A belépéshez ugyanazt a felhasználónevet és jelszót tudod használni, amivel az asztali számítógépen is beléptél.

Lehetséges mobil felületről regisztrálni új címet?
Nem, és nem is tervezzük. Az alábbi funkciókat ne keresd a CitroMail mobil változatában: regisztráció és a személyes adatok módosítása, csatolmányok kezelése, különféle értesítő- és szűrőbeállítások.

Webes belépésnek számít, ha mobilról olvasom a leveleimet?
Nem. Ha mobilról olvasod a leveleidet, nem számít belépésnek, így az ilyen postafiókok inaktívnak minősül és törlésre kerül, ha túlléped a 3 hónapos türelmi időt. Ilyen esetekben a rendszer előzetesen figyelmeztetést küld a címedre, és a megadott alternatív címre is, hogy legalább egyszer lépj be a teljes értékű webfelületen is.

Néhány levelet nem tudok elolvasni mobilon.
A mobil felület illetve a telefonok korlátozott képességgel rendelkeznek. Lehet, hogy az üzenetnek nincs szöveges tartalma, csak például egy kép, mely nem megjeleníthető. Ilyen esetben nem lehet elolvasni a mobil változatban.

Ugrás az oldal elejére

Nokia Messaging

Nokia Messaging szolgáltatást szeretnék használni CitroMail címemhez. Lehetséges?
Igen, a CitroMail.hu levelezőrendszer támogatja a Nokia Messaging beállításait.

Hogyan állítható be a Nokia Messaging a Nokia telefonomra?
Amennyiben Nokia telefont használsz, mely előfizetéseddel is támogatja a Nokia Messaging szolgáltatást, a beállításhoz kattintson ide: http://email.nokia.com/account/signup.action

További információk a szolgáltatással kapcsolatban a http://email.nokia.com/account/faq.action weboldalon érhetőek el.

Extrák

Befizettem az egyik szolgáltatást, de nem történt semmi.
Ha kijelentkezés - bejelentkezés után sem történik semmi, akkor küld el a fizetésazonosítót és a felhasználónevet a citromail@centralmediacsoport.hu címre.

Hogyan lehet nagyobb fiókom?
A jelenlegi 2 GB méretnél nagyobb fiók használata jelenleg nem lehetséges...

Hogyan kapcsolhatom ki a reklámokat?
A Central Médiacsoport által küldött elektronikus üzenetek lekapcsolása a Beállítások (jobb oldalt, felül) / Általános beállítások / Személyes beállításokmenüpont alatt lehetséges.Az oldalon elhelyezett egyéb hirdetési felületek nem kapcsolhatóak ki.

Hogyan kapcsolhatom ki a levélvégi reklámokat?
A levelek végén Central Médiacsoport által elhelyezett reklám üzenetek lekapcsolása a Beállítások (jobb oldalt, felül) / Általános beállítások / Személyes beállítások menüpont alatt lehetséges.

Ugrás az oldal elejére

Fiók törlése

Hol tudom törölni a fiókomat?
Beállítások (jobb oldalt, felül)/ Általános beállítások menüpont.

Ha véletlenül töröltem a fiókot vissza lehet hozni a tartalmát?
Nem, de a törlés csak a jelszó birtokában lehetséges és többször visszakérdez a rendszer.

Töröltem a fiókot és nem tudom visszaregisztrálni.
Ez csak a törlést követő pár nap múlva lehetséges.

Ugrás az oldal elejére

Tárhely kijelző csík - A postaládám üres, mégis telítettséget mutat

Rosszul mutatja a tárhely kihasználtságomat a webmail.
Sajnos speciális esetekben a tárhely jelző csík elromolhat. Amennyiben a tényleges és a jelzett adatok eltérnek egymástól úgy, nem kell kétségbe esni a program pár levél fogadása után újraszámolja a qvótát.

Ugrás az oldal elejére

DM vagy reklám levelek

Kaptam egy reklámlevelet, aminek a végén az állt, hogy a Citromal DM rendszeréből jött. Én nem kértem ilyet.
A Central Médiacsoport által küldött elektronikus üzenetek lekapcsolása a Beállítások (jobb oldalt, felül) / Általános beállítások menüpont alatt lehetséges.

Ezek szerint kiadták a személyes adataimat a hirdetőnek?
Természetesen nem! Ezeket a leveleket mi küldjük ki, a hirdetők soha nem tekinthetnek bele a részletes adatokba (név, érd. kör, stb.).
Mindössze egy összesített statisztikát látnak és ez alapján döntik el, hogy milyen csoportnak szeretnék eljuttatni a levelüket.

Ugrás az oldal elejére

Kapcsolatfelvétel

Kihez fordulhatok az esetleges problémáimmal?
A Citromail rendszer használata során felmerülő problémák a legtöbb esetben a Segítség menüpont és ezen Gyakori kérdések alapos áttanulmányozásával orvosolhatóak. Amennyiben mégis kérdésed, észrevételed van, akkor a citromail@centralmediacsoport.hu címre írhatsz. Minden esetben írd le a felhasználónevedet és a probléma pontos leírását, hibáknál azt is, hogy hogyan idézted elő.

Hirdetni szeretnék a Citromailen. Milyen lehetőségeim vannak?
Az alábbi hirdetési formák közül választhat: banner, levél végére illesztett hirdetés, és DM levél. Ezekről részletesen médiaajánlatunkban olvashat:http://www.centralmediacsoport.hu/onlinehirdetes/termekek/11/
Amennyiben fel szeretné venni a kapcsolatot velünk, munkatársaink készséggel várják:
Web: http://www.centralmediacsoport.hu/onlinehirdetes/kapcsolat/

Miképp tudok én is DM levelet küldeni?
Amennyiben Téged, vagy cégedet érdekli ez a hirdetési lehetőség, lépj kapcsolatba értékesítéssel foglalkozó kollégáinkkal:
Central Médiacsoport Online Hirdetési osztály
Web: http://www.centralmediacsoport.hu/onlinehirdetes/termekek/11/

Bírósági, ügyészségi rendőrségi ügyben járok el, kihez tudok fordulni hivatalos adatszolgáltatási ügyekben?
A Info 2007 Kft. illetékes, elérhetősége:
H-7901 Szigetvár
Pf. 11.
Fax: 21/382-9922 vagy 70/900-5896
Email: rendszergazda@vipsolutions.hu

Ugrás az oldal elejére

Copyright 1999-2009 Central Médiacsoport. Minden jog fentartva.
Gyakran Ismetelt Kérdesek | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | Kapcsolat